Benyt dig af muligheden for et Google Adwords kursus
Alt imens søgemaskineoptimering bliver mere og mere kompleks benytter flere og flere erhvervsdrivende sig af muligheden for at bruge Adwords, som Google er ved at rebrande til at blive til Google Ads.
Hvad er Google Ads – Adwords ?
For at forstå hvordan Google Ads fungerer skal vi først forstå hvordan søgemaskinen Google virker. Google som søgemaskine, virker ved at du indsætter dit(dine) søgeord og herefter får du en lang liste med resultater fra Google. Disse resultater bliver generet ud fra Google algoritme hvor elementer såsom kvalitet, time spent on site, bounce-rate, indgående links samt loadspeed indgår. For mange mennesker er det en kompleks størrelse at forstå og ydermere for mange mennesker er det en svær størrelse at optimere på. Men selvom størrelsen er svær at optimere på, er det vitalt for at genere besøgende idet at 95% af alle søgninger slutter på side 1. Så hvis du ligger på side 2 eller mere så vil du aldrig få trafik nok til din side.
Så for dem som, ikke er inde i søgemaskineoptimering, findes der Google Ads, som giver dig mulighed for at købe en plads på Googles resultat side også kaldet SERP (search engine results page). Dette giver dig, som ikke har ranking til at ligge på side 1, muligheden for at betale dig til succes.
Tag et Adwords kursus inden du begynder at eksperimentere med Ads
Adwords er betragteligt nemmere end søgemaskineoptimering idet der ikke indgår ligeså mange aktive parametre. Dette skal dog ikke være en hvilepude i forhold til at optimere, tværtimod. Hvor halvdårlig seo typisk vil resultere i ringe eller ingen effekt vil halvdårlig Ads arbejde betyde betragtelig dyrere omkostninger for dig. Årsagen kommer fra Googles og deraf Google Adwords forretningsmodel, og netop derfor er det en god idé at læse med og ydermere at tage et Google AdWords kursus så du er bekendt med grundbegreberne.
Hvorfor har Googles forretningsmodel betydning for dine Ads priser?
Google lever primært af en ting: reklameindtægter. Dem får de hver gang du eller jeg klikker på en annonce på en hjemmeside eller på en betalt plads i søgemaskinerne. Derfor ønsker Google altid at levere det bedste resultat til deres kunder hver gang. Desto flere kunder, desto flere klik, desto bedre resultat på bundlinjen. Derfor er Google ultimativt meget interesserede i deres reklamer performer.
Hvad kan et kursus hjælpe med
Det et fysisk eller for den sags skyld virtuelt kursus kan hjælpe dig med er at gøre dine kampagner mere slagkraftige, så du får flere klik på flere relevante søgeord. For med Adwords er det dig, som skal fortælle Google hvad du vil gå efter af søgeord. Selvom Ads forsøger at guide med hensyn til forslag til søgeord , er det ikke altid nemt at planlægge en kampagne
Dernæst er der udførelsen af selve kampagnen og artiklen. Her skal man indtaste hvor meget man vil byde for at komme frem. Dette bud afgør ikke ultimativt om det vil lykkedes dig eller ej. Et andet væsentligt parameter er om folk klikker på dine annoncer. Det koster først dig penge når der bliver trykket på en annonce og derfor gælder det for Googles vedkommende at få så mange tryk som muligt, hvilket også er et tegn på en god brugeroplevelse.
Årsagen til at brugeroplevelse bliver vægtet med i hvor mange klik du har er at det afgør relevansen. Klikker folk ofte på din annonce når den bliver vist vil den ultimativt være relevant hvor hvis folk ikke klikker vil det omvendte gøre sig gældende.
Alt dette kan en specialist inden for Google Adwords hjælpe dig med så du kommer til at forstå de grundlæggende spilleregler og hvordan du kan nedbringe dine totalomkostninger mest muligt.