Øvrigt

Fremhæv din virksomhed: Bliv synlig i dit område

Mange kunder bruger i dag internettet, når de skal finde en håndværker, en automekaniker eller en restaurant i nærheden. Faktisk er 30% af alle søgninger, som foretages på mobilen, knyttet til en lokalitet – f.eks. pizzeria i Viborg eller tømrer i Næstved. For at du kommer frem i søgeresultaterne, skal du have en god og konkurrencedygtig hjemmeside, men du kan også sørge for at være til stede i forskellige virksomhedsdatabaser. Det kunne eksempelvis være på hjemmesiden Find-Virksomhed.dk, der fungerer som en digital telefonbog med masser af ekstra oplysninger.

Synlighed giver kunder i butikken

Er du ikke synlig online, er du afhængig af, at du har et stort netværk af kunder, som henvender sig til dig direkte. Så heldige er det de færreste virksomhedsejere, der er. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at det er nemt at finde din virksomhed online, og at kunderne efterfølgende hurtigt kan komme i kontakt med dig.

Men der er som regel kamp om kunderne, for du kan ikke have internettet for dig selv. Har du en køreskole i Nyborg, er du nok ikke den eneste, der dukker op, hvis nogen søger på ’køreskole i Nyborg’ på Google. Jo flere steder, du bliver nævnt, og jo flere links der peger ind på din hjemmeside, kan dog bidrage til, at du kommer til at figurere højt i søgeresultaterne.

Høje placeringer på Google

Der er også kamp om topplaceringerne på Google, og genveje til de gode placeringer er blevet en stor forretning. Der er dog flere ting, du selv kan gøre for at få din virksomheds hjemmeside op i toppen af Googles søgeresultater. Først og fremmeste kan du beslutte hvad du gerne vil blive fundet på, og derefter forsøge at optimere din hjemmeside i denne retning.

Er du en tømrer, som udfører forskellige slags tømreropgaver, kan du med fordel oprette undersider til samtlige opgaver – f.eks. en side med titlen ’nye vinduer’ hvor du beskriver opgaven med at montere nye vinduer i et hus. Kan du producere en god og lang tekst, gerne suppleret med nogle billeder, er du allerede godt på vej. Sørg for at nævne ordene ’nye vinduer’ eller ’udskiftning af vinduer’ flere gange på siden, så Google ved, at det er det, siden handler om.

En digital telefonbog

Lyder det for omfattende at tage kampen om med Google, kan du også sørge for, at din virksomhed er til stedet i de digitale virksomhedskataloger. Virksomhedskatalogerne fungerer i udgangspunktet som moderne digitale telefonbøger, hvor personer kan søge på virksomheder ud fra brancher og/eller lokalitet.

Den klassiske telefonbog i papirform er død, men vi har stadig brug for at finde telefonnumre og adresser. Bruger du Find-Virksomhed.dk kan du hurtigt og nemt finde aktuelle virksomheder indenfor en specifik branche, ligesom du kan vælge at fokusere på virksomheder i dit lokalområde. Som en ekstra bonus kan du endda få flere oplysninger om en specifik virksomhed end blot telefonnummer og adresse. Du kan f.eks. se virksomhedens ejerforhold, regnskaber (for ApS og A/S) samt en lang række stamdata. Med disse oplysninger ved hånden, ved du hurtigt om den pågældende virksomhed er interessant at kontakte.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *